Polpharma i PFIZER zamknęły transakcję sprzedaży 


Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA oraz Pfizer Inc. ogłosiły w dniu dzisiejszym, że Pfizer Trading Polska Sp. z o.o. (spółka zależna od Pfizer Inc.) nabyła od ZF Polpharma SA prawa do leku Polocard (kwas acetylosalicylowy w dawce kardioprotekcyjnej). Polocard jest wiodącym na rynku polskim preparatem wydawanym bez recepty lekarza (OTC), stosowanym w zapobieganiu chorobom układu sercowo-naczyniowego m.in. zawałom serca. Zgodę na zawarcie transakcji wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
 
Polska jest ważnym rynkiem dla Pfizer Consumer Healthcare, a decyzja o nabyciu praw do leku Polocard była oparta na silnej renomie tej marki, jej wiodącej pozycji rynkowej oraz zaufaniu pacjentów i lekarzy. „To ważna transakcja. Nabyliśmy jedną z najlepszych marek OTC w Polsce. Polocard wzmocni nasze portfolio preparatów stosowanych w chorobach układu sercowo-naczyniowego oraz pozycję na rynku polskim” - powiedział Kay Richter, Prezes Pfizer Trading Polska Sp. z o.o., która nabyła prawa do leku Polocard.
 
Na mocy podpisanej umowy, ZF Polpharma SA będzie kontynuować produkcję i dostawy [produkcja kontraktowa] leku Polocard firmie Pfizer przez 3-letni okres przejściowy. „Zachowujemy w ten sposób poziom zatrudnienia w naszych polskich zakładach. A kwotę uzyskaną ze sprzedaży Polocardu możemy zainwestować w podniesienie innowacyjności polskiego przemysłu farmaceutycznego oraz rozwój nowych produktów potrzebnych polskim pacjentom, zwłaszcza leków biotechnologicznych, nad którymi pracujemy w największym w Polsce laboratorium biotechnologicznym w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym” – podsumowuje Jerzy Starak, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polpharmy.  
 
Sprzedaż produktu jest wynikiem realizacji obowiązku nałożonego na Polpharmę przez UOKiK w związku z przejęciem Polfy Warszawa S.A. w roku 2012. Firma została zobowiązana do sprzedaży jednego z leków – Polocard lub Acard. Oba brandy są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku preparatów bez recepty, o łącznej wartości sprzedaży na poziomie ok. 118 mln złotych rocznie. Po dokładnej analizie biznesowej 
Polpharma zdecydowała się  na sprzedaż pierwszego z nich.